Sunday, September 28, 2014

Undangan memberi syarahan di Kuala Tungkal

Semalam (27/9/2014) saya menerima undangan untuk memberi syarahan sempena hari konvokesyen sebuah sekolah tinggi (setaraf universiti) Islam di Kuala Tungkal pada 26 Oktober 2014 yang akan datang. Undangan ini merupakan satu penghormatan pada saya, walaupun saya faham saya diundang kerana saya seorang Banjar dan sekolah tinggi itu pun milik orang Banjar.

Namun, mengingatkan keadaan kesihatan  saya yang tidak begitu baik, saya terpaksa berfikir beberapa kali untuk pergi ke tempat yang  begitu jauh. Untuk pergi ke situ saya perlu pergi ke Batam terlebih dahulu, kemudian ke Jambi, sebelum pergi ke tempat berkenaan. Rasanya  tidak mudah untuk saya pergi ke situ.

Akhirnya dengan berat hati  saya  terpaksa menolak undangan itu.

No comments:

Post a Comment