Monday, September 15, 2014

Menghadiri Persidangan Antarabangsa Hubungan Indonesia-Malaysia Ke-8 (PAHMI 8)

Pada 23 hingga 25 September 2014  yang akan datang, satu persidangan yang dinamakan   Persidangan  Antarabangsa Hubungan Indonesia-Malaysia Ke-8 (PAHMI 8) akan diadakan di Universitas Lancang Kuning, Pekanbaru,  Riau.

Saya berminat untuk menghadiri  persidangan ini terutamanya kerana ia diadakan di Pekanbaru  yang belum pernah saya kunjungi.Dengan menghadiri persidangan ini, saya harap dapat melihat-lihat kota Pekanbaru, termasuk membeli buku.

Saya akan hadir sebagai seorang pemakalah dengan membawakan makalah yang bertajuk "Penghijrahan, Kedudukan Ekonomi dan Kehidupan Sosial Orang Banjar di Malaysia".

Kebetulan di Pekanbaru ada bekas pelajar MA saya di UKM dahulu, yang kini telah menjadi seorang usahawan, Dr. M.Rawa El Amady.

Tanpa saya duga beliau telah menyatakan kesediaan untuk menunggu saya di lapangan terbang ketika saya sampai pada 22/9/2014 dan juga  telah membookingkan hotel untuk  tempat saya menginap. Kepada beliau saya ucapkan berbanyak terima kasih.

No comments:

Post a Comment