Monday, September 1, 2014

Majlis Membaca Yasin di Taman Sahabat

Beberapa hari yang lalu, saya melihat makluman di papan kenyataan di surau di Taman  Seri Langat, Kajang bahaw majlis membaca yasin dan doa selamat akan diadakan pada 1/9/2014 di sebuah rumah diTaman Sahabat, Jalan  Reko, Kajang. Semua jemaah surau di jemput hadir.

Saya tahu majlis membaca yasin itu diadakan oleh jiran saya yang berpindah ke taman  itu beberapa tahun yang lalu. Akan tetapi,  selama ini saya tidak berpeluang berkenalan dengan beliau. Ketika saya mengadakan  majlis kenduri sebelum ini, saya sentiasa menjemput beliau melalui surat. Akan tetapi, beliau tidak pernah datang.

Oleh sebab beliau jiran saya, saya mengharapkan  beliau akan menjemput saya secara langsung untuk menghadiri majlis membaca yasin itu, kerana saya pun ingin berkenalan dengan beliau. Akan tetapi, sehingga hari Ahad 31/8/2014 tidak ada apa-apa jemputan  yang  saya terima. Saya menganggap jemputan melalui papan kenyataan di surau itu  tidak menganggap kehadiran jiran-jiran itu sebagai penting. Jadi saya pun mengambil sikap menguzurkan diri.

Mudah-mudahan majlis beliau berjalan dengan lancar dan baik dan mencapai matlamatnya.

Agaknya belum sampai masanya untuk kita  berkenalan.

No comments:

Post a Comment