Tuesday, February 14, 2012

Membaca memoir Syed Husin Ali

Saya mempunyai hubungan istimewa dengan Syed Husin, kerana saya adalah salah seorang yang membuat Ph.D di bawah seliaan beliau dari tahun 1982-1988. Tesis Ph.d saya yang kemudiannya diterbitkan oleh DBP dengan tajuk Paya Jejawi: Satu Kajian Antropologi Politik mendapat pujian daripada beliau dan kedua-dua pemeriksa luar dan mendapat hadiah sebagai tesis terbaik di UM pada tahun 1989.

Beliau ada menjemput saya menghadiri pelancaran buku beliau Memoir Perjuangan Politik Syed Husin Ali oleh Anwar Ibrahim di Shah Alam tidak lama dahulu. Akan tetapi, saya tidak hadir kerana sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Saya baru saja mengambil buku beliau daripada En.Chong Ton Sin di pejabat penerbitan SIRD di Petaling Jaya pada 11 Februari 2012 yang lalu, dan kini sedang membacanya.

No comments:

Post a Comment