Tuesday, April 30, 2013

BN bukan pilihan

Saya sudah mengenali (dari jauh)  Mohd.Zaidi Md.Zain @ Zakaria, calon BN dan Shafie Ngah, calon PAS bagi kawasan DUN Bangi. Kedua-duanya berkelulusan undang-undang dan kedua-duanya adalah Peguam Syarie.

Kedua-dua calon adalah seimbang dan berkelayakan. Walaupun saya belum mengenali mereka dari dekat, barangkali tidaklah terlalu sukar untuk memilih salah seorang daripada mereka.

Namun, bagi saya, pilihan saya pada kali adalah antara parti, bukan antara calon. Bagi saya, Pakatan Rakyat (PR) wajar diberi peluang untuk terus memerintah Selangor. Oleh itu, pilihan saya tentu bukan calon BN.

Selama 5 tahun ini, pemerentahan PR barangkali memang banyak kelemahan. Apatah lagi mereka  sentiasa dikacau oleh BN. Dan memang benar sebelum ini mereka tidak ada pengalaman memerintah.

Namun, mereka wajar diberi peluang memerintah 5 lagi. Dengan itu, pengalaman mereka juga akan bertambah.

No comments:

Post a Comment