Wednesday, April 24, 2013

Wujudkan pembangkang yang kuat

Walaupun saya orang "atas pagar", bukan bererti saya tidak ada pendirian dan tidak boleh mengambil apa-apa pendirian.

Misalnya,  pada PRU 12    yang lalu, saya tentu tidak mungkin mengundi  kedua-dua parti  atau tidak memilih mana-mana parti.

Sebagai orang atas pagar, saya juga tentu mahu perubahan, dan bukan tidak peduli dengan perubahan.

Oleh itu, sekiranya dalam  PRU 13 ini  saya  mengundi di Gelang Patah, saya mungkin sekali akan mengundi Lim Kit Siang, dan bukan Ghani Othman.

Sebabnya?

Saya mahu  tokoh-tokoh besar seperti Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim, Haji Hadi  Awang,  Karpal Singh dll terus berada di Parlimen, walaupun BN terus menjadi pemerintah di peringkat Kerajaan Pusat.

Saya juga percaya negara ini mungkin lebih baik mempunyai pembangkang yang kuat daripada pembangkang yang lebih lemah.  Dengan adanya pembangkang yang kuat, kita boleh mengharapkan parti pemerintah akan lebih  telus, lebih terbuka, dan lebih memberi perhatian terhadap masalah rakyat!

No comments:

Post a Comment